Веб аналітика – це процес збору, аналізу та інтерпретації даних про відвідуваність і поведінку користувачів на веб-сайті. Вона дає змогу власникам і адміністраторам веб-ресурсів отримати цінну інформацію про те, як саме користувачі взаємодіють із сайтом, що дає змогу ухвалювати обґрунтовані рішення для його поліпшення.
Веб аналітика ґрунтується на використанні різних інструментів і технологій, таких як аналітичні програми, що дають змогу відстежувати кількість відвідувачів, їхні джерела, тривалість сесій, популярність сторінок і багато іншого. Вона також може допомогти визначити, які сторінки сайту працюють найефективніше, а які потребують оптимізації.
Одним з основних завдань веб аналітики є виявлення ключових показників ефективності (KPI) веб-сайту. Це метрики, які дають змогу оцінити ступінь досягнення поставлених цілей. Наприклад, це може бути кількість нових відвідувачів, конверсія, середній час на сайті та інші показники, що залежать від конкретного завдання і бізнес-моделі.
Дія | Опис |
---|---|
Збір даних | Збір інформації про відвідувачів веб-сайту за допомогою різних інструментів, таких як веб-аналітичні системи або піксельні мітки |
Аналіз даних | Обробка зібраних даних для виявлення трендів, патернів і особливостей поведінки користувачів на веб-сайті |
Звітність | Підготовка та надання звітів з даними про відвідуваність, конверсії, поведінку користувачів та інші метрики веб-сайту |
Оптимізація | Використання отриманих даних для оптимізації веб-сайту, поліпшення користувацького досвіду і досягнення поставлених бізнес-цілей |
Веб-аналітик діагностує явні та приховані проблеми сайту, після чого веб-майстер вносить необхідні зміни в архітектуру сайту і контролює його роботу. Крім того, кілька практично непотрібних систем статистики на сайті замінені одним аналізатором логів (awstats).