Юніт-економіка показує прибутковість одного юніту — скільки бізнес заробляє чи втрачає на ньому. Простими словами, юніт-економіка – це розрахунок різниці чи співвідношення виручки та витрат на продукт, клієнта чи користувача. Вважати юніт-економіку потрібно до старту бізнесу і після.
Юніт-економіка (unit–економіка, unit economics) – метод економічного моделювання, що допомагає визначити прибутковість бізнесу через розрахунок прибутковості бізнес-юніту (одиниці товару чи одного клієнта). Ефективний для digital-проектів.
У стандартному вигляді юніт–економіка – таблиця Excel з формулами для розрахунку важливих метрик, до якої внесено всі грошові потоки компанії. У ній враховуються всі витрати, весь прибуток та кредити, які потрібно повернути з відсотками.
Unit–економіка допомагає зрозуміти, чи проект приноситиме прибуток. Для цього потрібно знатискільки ти витрачаєш на залучення одного користувача (CAC – Customer Acquisition Cost), і скільки тобі цей користувач в середньому приносить грошей (LTV – Lifetime Value). Співвідношення цих показників – це юніт–економіка.