Незалежно від умов експлуатації автомобіля, виробники рекомендують здійснювати заміну. через кожні 30 000 км пробігу. Перед оглядом та діагностикою стабілізаторів важливо ретельно очистити елементи вузла, щоб втулки можна було добре розглянути без демонтажу. Mar 30, 2021
Визначити, що деталь потребує заміни, можна за наступними симптомами:
- стукіт (навіть легкий) у підвісці на нерівностях і при проходженні поворотів;
- вібрації та биття, що віддає в кермо;
- погіршення керованості, відведення убік;
- порушення стійкості, збільшення крену в поворотах.
Втулки стабілізатора, як правило, стоять на рамі, тому стукіт може віддавати в ноги. Дуже часто його плутають із порваними сайлентблоками, але стукіт тут набагато частіше. Особливо сильно він проявляється на дрібних купинах. Якщо втулки стабілізатора вийшли з ладу, їх не можна діагностувати на двостоєчному витягу.
Тому в першу чергу їзда без передбаченого конструкцією підвіски стабілізатора поперечної стійкості небезпечна можливістю перекидання автомобіля та втратою керованості при русі зі значно меншою швидкістю, ніж у випадку, коли стабілізатор є та працює як треба.